10 maaliskuuta, 2013

A música do Brasil

Lupasin kirjoitella Brasilialaisesta musiikista, mutta tajusin että tää on hankalampaa kuin aluks aattelinkaan. Ihan sen takia, et Brasilia on niin iso maa et eripuolilla maata on tietenkin erilaisia musiikkityylejä. Esimerkiks kuuntelen toisten brassivaihtareiden, jotka asuu etelässä, blogeista kappaleita jotka on siellä tosi suosittuja ja mä en oo ikinä kuullukkaan niitä. Joten linkittelen sellasia kappaleita ja musiikkityylejä tähän mitä täällä nordestissä kuunnellan ja mitä oon ite kuullu. Brasiliahan on kuuluisa sambasta, mutta pakko sanoo, että ei täällä missä mä asun niin kuunnella pahemmin sambaa. Tottakai jonkun verran sambaakin täällä kuulee, mut enemmän just forróo ja kaikkee muuta. :D

Forró




Frevo 
Täällä päin karnevaalimusiikki on samban sijasta frevoa, tossa videossa ensin opetetaan muutama perus askel, miten tanssii frevoa ja sen jälkeen kuulee paremmin sitä musiikkia.

 

Funk





Toi alempi on nyt joku uus hitti, viimeset kaks viikkoo on ihmiset sitä laulanu koulussa ja just kuulin sen telkkaristakin...

Sertanejo
Sertanejo on myös sellanen musiikkityyli mitä kuunnellaan ihan ympäri Brasiliaa ja linkitinkin sillon paljon noita kappaleita siihen Rio-postaukseen, mut laitoin ne nyt vielä uuestaan tähänkin.

  
 
Samba

 

Pagode

 

Sit loppuun vielä pari sekalaista kappaletta, mistä tykkään. :D

 

 Huomenna reissuun!! Mulla on jalkapaketissa ja oon vähän kipeenä, jes...

-Kiira

3 kommenttia:

  1. Moikka! Sulle on haaste miun blogissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Mulla on just nyt ihan kamalasti postailtavaa ja vähän aikaa, mut teen toki haasteen jos jossain välissä kerkeen! :)

      Poista
  2. Tää sun postaus on aivan ihana! Mä oon ite menossa brasseihin ens vuonna vaihtoon jos vaan saan sen jotenkin järkättyä, joten aloin lukee sun blogii. Ihana blogi(: Mut tota vaikka tää on tosi vanha postaus jo niin haluaisitko tehä toisen tällasen musapostauksen kaikista sun lemppari brassibiisestä? (: olisin tosi kiitollinen nimittäin rakastan lattarimusaa!

    VastaaPoista