20 marraskuuta, 2012

Feriado na praiaaa!

Heissan blogiin! Viime viikolla oli taas feriado, eli siis lomaa torstai ja perjantai. Täällä brasseissa on oikeesti suunnilleen joka toinen viikko pidennetty viikonloppu tai joku vapaapäivä ja yleensä ainakaan mulla ei oo ees mitään havaintoo minkä takia on lomaa hahah. Ja jos juhlapyhä sattuu olemaan torstai, niin perjantaikin on automaattisesti vapaata. Ihan kiva. :) Vaikka toisaalta, koulussakin on ihan kivaa. Musta tuntuu tosi oudolta sanoo näin ja oon ihan varma et ens vuonna kun joudun lukiossa taas opiskelemaan ihan kunnolla, niin kadun suunnattomasti että koskaan ajattelin näin, mutta mulla on vähän ikävä opiskelua. Täällä multa ei vaadita koulussa yhtään mitään, en tee kokeita, en omista edes koulukirjoja ja luokassa kopioin muistiinpanot jos kiinnostaa tai huvittaa. En oo tehny yhtäkään kotitehtävää tai koetta puoleen vuoteen ja musta tuntuu jo nyt et oon unohtanu ihan kaiken (erityisesti ruotsin heheh). Aluks tää tuntu ihan tosi kivalta, mut pikkuhiljaa rupee olemaan sellanen fiilis et tekis mieli jättää lomailu sikseen ja vaatia iteltään jotain koulun suhteen... Tai sit toi joka päivä porottava aurinko ja kuumuus on sekottanu mun pään, kun oon tälläsiä ruvennu miettimään. Nyt ois varmaan ihan järkevää vaan ottaa rennosti tää vuos koulun suhteen kun on kerrankin mahollista?

Mut nyt tollaset sekoilut sikseen ja loman tapahtumiin. :) Loma alko siis torstaina ja sillon mentiin siskon kanssa Boa Viagemille. Boa Viagem on siis yks Recifen kaupungin osa, missä on ranta. Siellä on puisto ja ranta täynnä sellasia kioskeja mistä voi ostaa kaikkee hyvää ruokaa. Tykkään tosi kovasti viettää aikaa siellä, meri on kiva ja se on suht. lähelläkin (autolla n.15 minuuttia ruuhkasta riippuen :D)


Ihan onessani poseerasin tuolla portailla siihen asti kun...
iso aalto tuli ja kasteli mut melkein kokonaan hahaha
Ollaan ihan normaaleita siskon kanssa, tiedetään.
Perjantaina mulla oli ratsastustunti ja loppupäivän vietinkin sit kotona ja katoin netistä greyn anatomiaa ja jonkun leffan. Lauantaina lähin tokan perheen mukaan niitten ranta-asunnolle! En millään muista sen paikan nimeä, mut joku pari tuntia se oli Recifestä ja viikonloppu vietettiin sit siellä. Tutustuin moneen sukulaiseen ja tykkäsin kyllä kaikista ihan tosi paljon, vaikka ihan tollasia perus brassihulluja ne onkin! Eli viikonloppu meni rannasta, auringosta ja musiikista nauttien, hyvää ruokaa syöden ja ihmisten kanssa juttellen. Lauantai-iltana meillä oli jonkun hostäidin siskon asunnolla pienet juhlat, musiikia, ruokaa ja oikein sellaset diskovalotkin ja kaikkee. :D



Jeyy pöllin mun hostveljen lippiksen hahah

























Et sellanen viikonloppu tällä kertaa. :) Tällä viikolla mulla on taas vähän kevennetty kouluviikko, kun muut tekee kokeita... Sen sijaan treenaan vähän enemmän viikonlopun ratsastuskisoja varten. Mut hei, ensi kertaan tchauuu!

-Kiira

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti